Інклюзія передбачає
пристосування шкіл та їх загальної освітньої філософії та політики до
потреб усіх учнів – як обдарованих дітей, так і тих, котрі мають
особливі потреби. Інклюзія потребує змін на всіх рівнях освіти,
оскільки це – особлива система навчання, яка охоплює весь різноманітний
контингент учнів та диференціює освітній процес, відповідаючи на потреби
учнів усіх груп та категорій.
Інклюзія
- це процес реального включення дітей з особливостями психофізичного
розвитку в активне суспільне життя і однаковою мірою необхідна для всіх
членів суспільства.
Нормативна база
Закони України- "Про освіту" від 23.05.1991 №1060-XII
- "Про загальну середню освіту" від 13.05.1999 №651-XIV
- "Про реабілітацію інвалідів в Україні" від 06.10.2005 №2961-IV
- "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875-ХІІ
- "Конвенція про права інвалідів" ратифіковано Законом від 16.12.2009 №1761-VІ
- «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» від 5 червня 2014 року № 1324 – VІІ
Постанови Кабінету Міністрів України
- "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх нвчальних закладах" від 15.08.2011 №872
- "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами" від 21.08.2013 № 607
- «Про внесення змін в додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298» від 8 липня 2015 р. № 479
Накази МОНМСУ
- «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання" від 01.10.2010 № 912
- «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах" від 09.12.2010 №1224
- «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти" від 13.04.2011 №329
- «Про Типові навчальні плани початкової школи" від 10.06.2011 № 572
- «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа)" від 28.01.2014 № 80
- «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку" від 22.04.2014 № 504
- «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222" від 19.08.2016 №1009
- Додаток "Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи"
Листи МОНМСУ
- "Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" від 18.05.2012 №1/9-384
- "Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання" від 26.07.2012 №1/9-529
- "Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного начання" від 02.01.2013 №1/9-1
- "Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку" від 13.08.2014 №1/9-413
- "Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015-2016 навчальному році " від 05.06.2015 №1/9-280
- "Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016-2017 навчальному році " від 12.07.2016 №1/9-364
Немає коментарів:
Дописати коментар